کرج . چهار راه طالقانی . به سمت میدان شهدا . سمت راست . برج رازی . طبقه 8 . واحد 83
02632216402 - 09101939003

تاثیر ماموپلاستی بر شیردهی

تاثیر ماموپلاستی بر شیردهی

برای به دست آوردن اندامی زیبا راه های زیادی وجود دارد. یکی از پر محبوب ترین آن ها در بین خانم ها ماموپلاستی نام دارد. اما خیلی از افراد نگران تاثیر ماموپلاستی بر شیردهی هستند و فکر می کنند این روند را با اختلال رو به رو می کند. به همین خاطر می خواهیم در ادامه این مقاله به همین موضوع بپردازیم. پس با دکتر رسول خوشنواز همراه باشید.

جراحی ماموپلاستی چیست؟


یکی از جراحی های زیبایی، جراحی ماموپلاستی نام دارد که توانسته محبوبیت زیادی را در بین خانم ها به دست آورد. در بعضی از افراد بزرگی سینه ها باعث می شود در شانه و گردن احساس ناراحتی و درد داشته باشند. در این شرایط هم برای راحت شدن او و هم افزایش زیبایی ظاهری اندام فرد، جراحی ماموپلاستی انجام می شود. این جراحی با بیهوشی کامل انجام می شود و بعد از آن فرد باید دوره نقاهت خود را مطابق با دستورات پزشک سپری نماید.

آیا ماموپلاستی در روند شیردهی اختلال ایجاد می کند؟


سوالی که خیلی از افرادی که متقاضی انجام ماموپلاستی هستند از دکتر خوشنواز می پرسند این است که آیا ماموپلاستی باعث می شود روند شیردهی آنان مختل شود یا خیر. در پاسخ باید بگوییم جواب این پرسش بستگی به شرایط جسمانی شما و مهارت پزشک جراح دارد. در صورتی که روند جراحی کاملا ایده آل باشد و همه چیز طبق برنامه ریزی ها پیش برود و همچنین در انتخاب جراح ماهر دقت های لازم انجام شود، می توان گفت که اختلالی در شیردهی فرد ایجاد نخواهد شد.

اما بهتر است کسانی که قصد بارداری دارند عمل ماموپلاستی را به بعد از زایمان خود موکول کنند تا بهتر بتوانند دوران بارداری خود را سپری کرده و بعد از آن جراحی موفقیت آمیز تری را داشته باشند.

میزان تاثیر جراحی ماموپلاستی بر شیردهی چقدر است؟


از آن جایی که شرایط جسمانی هر فردی با دیگری متفاوت است نمی توان گفت که همه این افراد چه تاثیراتی را بعد از ماموپلاستی در خود مشاهده می کنند. اگر می خواهید به صورت دقیق و جزئی با تاثیرات مهم جراحی ماموپلاستی بر شیردهی آشنا شوید پیشنهاد می کنیم با کارشناسان ما در کلینیک دکتر خوشنواز تماس بگیرید تا با مراجعه به مرکز ما و معاینه شدن توسط دکتر خوشنواز، شرایط فیزیکی شما بررسی شود و راهنمایی های لازم به شما ارائه شود.

تاثیر ماموپلاستی کاهشی بر شیردهی چگونه است؟


ماموپلاستی کاهشی که باعث کوچک شدن سینه ها می شود می تواند بر روند شیردهی فرد تاثیر بگذارد. البته باز هم باید این نکته را در نظر داشته باشید که این مسئله به مهارت های پزشک و تکنیک های او در جراحی مربوط می شود. به همین دلیل اهمیت زیادی دارد که قبل از هر کاری، بهترین و ماهر ترین جراح ماموپلاستی را پیدا کنید تا بتوانید عوارض ناشی از آن را به حداقل رسانده و روند شیردهی قابل قبولی داشته باشید.

در این جراحی باید به نکات زیر دقت داشته باشید:


• ممکن است در روند جراحی ماموپلاستی جراح بافت اضافی سینه را بردارد و یا آن که تشخیص دهد که باید نوک سینه یا آرئول را تغییر مکان دهد. این مسئله می تواند مجاری شیر را تحت تاثیر قرار دهد و آن را کاهش داده و یا دچار اختلال نماید.

• این جراحی می تواند نوک سینه را دچار بی حسی کند بی نحوی که بر شروع و حفظ شیردهی تاثیر بگذارد.

• توانایی تولید شیر در این جراحی نیز می تواند در افراد مختلف باشد. برخی از افراد بعد از این جراحی می توانند شیر تولید کنند ولی در برخی دیگر تولید شیر کاهش یافته و یا مختل شده است.

• به همین دلیل سعی کنید تمامی جوانب را در نظر بگیرید و با انتخاب یک جراح با تجربه مانند دکتر رسول خوشنواز، این عوارض را به حداقل برسانید.

بهترین زمان برای انجام ماموپلاستی چه زمانی است؟


همانطور که گفتیم در صورتی که پزشک تمامی نکات را در نظر بگیرد هیچ مشکلی در روند شیردهی فرد ایجاد نمی شود اما برای آن که بعد از جراحی دوباره حالت قبل به سراغ سینه هایتان نیاید بهتر است بعد از تولد آخرین فرزندتان، این جراحی را انجام دهید تا تمامی تغییر و تحولات مربوط به بارداری و شیردهی را پشت سر بگذارید و سپس با خیالی آسوده ماموپلاستی خود را انجام دهید تا دیگر نگرانی بابت برگشت شرایط جسمانی قبل را نداشته باشید.

 

راهکارهایی برای رفع مشکلات احتمالی شیردهی بعد از ماموپلاستی


در صورتی که ماموپلاستی انجام داده اید و اکنون با مشکلاتی رو به رو شده اید و یا آن که در آینده قصد انجام این جراحی را دارید و نگران روند شیردهی خود هستید بهتر است به نکاتی که در ادامه ذکر می کنیم توجه داشته باشید تا در صورت وقوع مشکلاتی در این زمینه، با راهکارهای آن آشنا باشید. البته پزشک متخصص در این زمینه راهنمایی های دقیق تری را به شما ارائه خواهد داد.

• مکیدن مکرر سینه توسط نوزاد می تواند مانند یک پمپ عمل کند و از کاهش میزان شیردهی جلوگیری نماید.
• می توانید با کمک وسایل شیردهی مختلف مانند شیردوش، در تحریک بیشتر سینه هایتان کمک کنید.
• سعی کنید شیردهی را در اسرع وقت بعد از زایمان انجام دهید تا تولید شیر در سینه هایتان تحریک شود.
• سینه ها را طبق نظر پزشک ماساژ دهید.
• داروهای تجویز شده توسط پزشک متخصص را به صورت مرتب مصرف نمایید.
• شما باید به عنوان یک مادر تغذیه مناسبی داشته باشید و سیستم ایمنی خود را تقویت نمایید.
• آرامش روحی خود را حفظ کرده و از استرس و اضطراب دوری کنید.

با کمک این روش ها می توانید از کاهش شیردهی خود جلوگیری نمایید. در صورتی که سوالاتی در این زمینه دارید می توانید از کلینیک دکتر رسول خوشنواز جویا شوید.

در این مقاله درباره تاثیر ماموپلاستی بر شیردهی صحبت کردیم و راهکارهایی را برای کاهش عوارض این جراحی ذکر کردیم. همچنین بهترین زمان برای انجام ماموپلاستی را بررسی کردیم. اکنون شما اطلاعاتی درباره این مسئله به دست آوردید. اما پیشنهاد می کنیم اطلاعات دقیق تر و راهنمایی های بیشتر را با مراجعه به کلینیک دکتر خوشنواز به دست آورید تا دیگر نگرانی و سوالی بابت روند شیردهی خود نداشته باشید. ما همواره آماده ارائه بهترین خدمات زیبایی به شما عزیزان هستیم.

هماهنگی جهت مشاوره