کرج . چهار راه طالقانی . به سمت میدان شهدا . سمت راست . برج رازی . طبقه 8 . واحد 83
02632216402 - 09101939003

آیا بعد از پروتز سینه می توان به نوزاد شیر داد؟

آیا بعد از پروتز سینه می توان به نوزاد شیر داد؟

انجام پروتز سینه برای بسیاری از بانوان به دلایل متعددی اهمیت دارد اما این عمل آن ها را با پرسش هایی رو به رو کرده است مثلا آیا بعد از پروتز سینه می توان به نوزاد شیر داد؟ یا مشکلی در این زمینه وجود دارد؟ برای آن که به پاسخ این سوال دست پیدا کنید پیشنهاد می کنیم در ادامه مطالب به پاسخ دکتر رسول خوشنواز توجه نمایید.

امکان شیردهی با پروتز سینه وجود دارد؟

بسیاری از خانم ها به دلایل مختلف از جمله تحلیل رفتن بافت سینه به علت کاهش وزن شدید و یا بیماری و … خواهان انجام عمل پروتز سینه هستند اما این نگرانی را دارند که شاید نتوانند در آینده به نوزاد خود شیر بدهند. در پاسخ باید بگوییم که همه چیز به نوع جراحی و روش انجام آن بستگی دارد.

اما در بیشتر موارد مشکلی برای این کار وجود ندارد. پروتز های سینه انواع مختلفی دارند. برخی از انواع آن که ظاهر طبیعی تری دارند قابلیت فشار و ماساژ را نیز دارند به همین دلیل نوزاد می تواند بدون مشکل با شیر مادر خود تغذیه شود.

به همین دلیل توصیه می کنیم قبل از انتخاب نوع پروتز سینه با دکتر خوشنواز راجع به قصد شما از بارداری و شیردهی صحبت کنید تا روش جراحی و پروتز مناسب برای شما انتخاب شود تا در آینده هیچ گونه مشکلی از این بابت نداشته باشید.

عوامل تاثیرگذار بر شیردهی در جراحی پروتز سینه کدامند؟

همانطور که گفتیم روش و نوع جراحی پروتز سینه در این مرحله شیردهی می تواند بسیار تاثیرگذار باشد. در ادامه برخی از موارد تاثیرگذار بر شیردهی را که در جراحی پروتز سینه وجود دارد، ذکر می کنیم.

• محل برش جراحی

محل برش جراحی در پروتز سینه می تواند در شیردهی تاثیرگذار باشد به این صورت که احتمال آسیب به غدد شیری، جریان خون؛ مجرای لنف و … وجود دارد اما اگر جراح با تخصص خود محل برش جراحی را به درستی انتخاب نماید مکان بروز این مشکلات به حداقل می رسد.

• محل قرار گیری و اندازه پروتز سینه

محل قرار گرفتن پروتز سینه و اندازه آن نیز بر فشاری که به بافت و غدد سینه وارد می کند تاثیرگذار است. دکتر خوشنواز با انتخاب محل مناسب، پروتز سینه را در جایی از بافت سینه قرار می دهد تا کمترین فشار به غدد شیری وارد شود و مشکلی در شیردهی بیمار ایجاد نشود.

دکتر رسول خوشنواز با در نظر گرفتن شرایط شما برای شیردهی تمامی موارد لازم را در نظر می گیرد تا کمترین آسیب و مشکل در این زمینه برای شما ایجاد شود تا بتوانید هم اندامی زیبا داشته باشید و هم بتوانید به نوزادتان بدون مشکلی شیر بدهید. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید.

رابطه پروتز سینه و بارداری


جراحی پروتز سینه با روش های مختلفی متناسب با نیاز بیمار انجام می شود اما هیچ کدام از آن ها، مشکل و خللی در بارداری فرد ایجاد نمی کند. با کمک پروتز، حجم و شکل سینه ها بهتر می شود و فرد اعتماد بنفس خود را باز می یابد و به راحتی می تواند زندگی عادی خود را ادامه دهد و باردار شود بدون آن که مشکلی در این زمینه برای او ایجاد شود. در صورتی که می خواهید این جراحی را انجام دهید و در آینده قصد باردار شدن را دارید بهتر است قبل از هر کاری، دکتر خوشنواز را در جریان زندگی خود قرار دهید تا در صورت نیاز، دکتر خوشنواز تمهیدات لازم را انجام دهد. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جراحی پروتز سینه به سایر مقالات ما مراجعه نمایید.

آیا امکان دارد محتوای پروتز از شیر مادر به نوزاد منتقل شود؟

در صورتی که پروتز سینه از انواع با کیفیت تهیه شده باشد مشکلی پیش نمی آید اما در موارد بسیار نادر در صورتی که از انواع بی کیفیت استفاده شود، امکان انتقال مواد به شیر مادر ممکن است وجود داشته باشد. اما این مسئله بسیار نادر است زیرا معمولا پروتز های سینه را از موادی تولید می کنند که بسیار ایمن باشند.

در صورتی که این عمل را انجام داده باشید و به توصیه های پزشک به خوبی عمل نکرده و از پروتز های سینه خود به درستی مراقبت نکرده باشید امکان آسیب به آن ها وجود دارد. اگر این شرایط را تجربه می کنید و شاهد علائم غیر طبیعی هستید، بهتر است در اسرع وقت به دکتر خوشنواز مراجعه نمایید تا سریعا مشکل شما برطرف شود و جلوی خطرات بعدی گرفته شود.

نکات مهم برای جلوگیری از مشکلات شیردهی بعد از پروتز سینه

در صورتی که نوزاد دارید و یا آن که قصد بارداری در آینده را دارید و می خواهید جراحی پروتز سینه انجام دهید، توصیه می کنیم به نکاتی که در ادامه ذکر می کنیم توجه داشه باشید تا از مشکلات شیردهی بعد از این جراحی جلوگیری نمایید.

• توجه به مشاورات پزشک

قبل از انجام پروتز سینه باید با جراح متخصص مشورت نمایید. به همین دلیل باید به سراغ جراح با تجربه ای مانند دکتر خوشنواز بروید تا با بررسی تمامی شرایط شما، در این زمینه راهنمایی ها و مشاوره های لازم را به شما ارائه دهد.

• انتخاب پروتز سینه با کیفیت

در انتخاب پروتز سینه دقت و وسواس به خرج دهید و از بهترین نوع آن استفاده نمایید تا جلوی مشکلات احتمالی در آینده را بگیرید. در این مرحله نباید به فکر هزینه های پروتز باشید زیرا در صورت انتخاب مواد بی کیفیت، احتمال خطر برای سلامتی خود و نوزادتان وجود دارد.

• توجه به توصیه های پزشک

قبل از جراحی و بعد از جراحی باید به تمامی توصیه های پزشک خود توجه داشته باشید. این نکات را همواره رعایت نمایید تا مشکلی ایجاد نشود.

 

• ارتباط با پزشک

با پزشک خود در ارتباط باشید تا در صورت بروز هر گونه مشکل و مشاهده علائم غیر طبیعی سریعا، برای برطرف شدن آن، اقدام نمایید.

با در نظر گرفتن این نکات و رعایت تمامی توصیه های پزشک خود می توانید جراحی پروتز سینه را بدون مشکل انجام دهید و دوران بارداری و شیردهی را نیز بی خطر و ایمن سپری نمایید.

اگر قصد انجام جراحی پروتز سینه را دارید و می خواهید اندامی زیبا داشته باشید و در کنار آن، به دنبال بارداری و تغذیه نوزادتان با شیر مادر هستید توصیه می کنیم به تمامی توصیه های دکتر خوشنواز با دقت عمل کنید تا این دوران را بتوانید به خوبی سپری نمایید. برای کسب راهنمایی های بیشتر با کلینیک ما تماس بگیرید.

هماهنگی جهت مشاوره