کرج . چهار راه طالقانی . به سمت میدان شهدا . سمت راست . برج رازی . طبقه 8 . واحد 83
02632216402 - 09101939003

آیا افرادی که دیابت دارند می توانند جراحی ابدومینوپلاستی انجام دهند؟

آیا افرادی که دیابت دارند می توانند جراحی ابدومینوپلاستی انجام دهند؟

داشتن اندامی زیبا و ایده آل برای هر کسی خوشایند است اما آیا همه افراد می توانند به این آرزو برسند در واقع می خواهیم به این مسئله بپردازیم که آیا افرادی که دیابت دارند می توانند جراحی ابدومینوپلاستی انجام دهند یا خیر. همانطور که می دانید دیابت می تواند بر تمامی اندام های بدن تاثیر گذاشته و فرد را با مشکلاتی رو به رو کند. به همین دلیل می خواهیم به این سوال پر تکرار بپردازیم.

دیابت چه نوع بیماری است؟

دیابت یکی از انواع بیماری های مزمن است که در توانایی بدن در کنترل قند خون اختلال ایجاد می کند. دو نوع دیابت جود دارد که به نام های دیابت نوع 1 و دیابت نوع 2 شهرت دارد. هر کدام از این موارد شرایط خاصی را برای فرد مبتلا ایجاد می کند و پزشک متخصص بر همان اساس، تمهیدات خاصی را برای کنترل بیماری فرد اتخاذ می کند.

 

آیا افراد مبتلا به دیابت می توانند جراحی ابدومینوپلاستی انجام دهند؟

بیماران مبتلا به دیابت نوع 1 و نوع 2 می توانند تحت نظر پزشک متخصص خود، عمل ابدومینوپلاستی را انجام دهند با این تفاوت که این افراد از نظر سلامت شخصی، کنترل سطح قند خون، انجام آزمایشات مختلف و عوارض بعد از جراحی با سایر افراد متفاوت هستند.

 پزشک متخصص با بررسی شرایط این افراد تشخیص می دهد که آیا انجام جراحی ابدو برای او خطرناک است یا خیر. در شرایطی پزشک می تواند عوارض بعد از جراحی را با داروها و روش های دیگر کنترل نماید.

پزشک خبره و متخصص می تواند با بررسی شرایط و برنامه ریزی صحیح بر اساس بدن فرد دیابتی، شرایط مناسب برای انجام جراحی ابدومینوپلاستی را فراهم کند.

در صورتی که به دیابت مبتلا هستید و می خواهید این جراحی زیبایی را انجام دهید خیلی مهم است که به سراغ جراح متخصص و با تجربه بروید تا به این نکات ظریف و حساس مربوط به شرایط بیماران دیابتی توجه کند.

البته با مشورت با متخصص غدد نیز می توانید کنترل های لازم را انجام دهید.

تاثیر دیابت بر روی عوارض جراحی ابدومینوپلاستی چیست؟

بیماری دیابت بر بهبود زخم ها در بدن تاثیر منفی می گذارد به همین دلیل فرد مبتلا به دیابت با انجام جراحی ابدو با مشکلات زیر می تواند رو به رو شود:

  • التیام زخم:

معمولا در افراد مبتلا به دیابت زخم ها دیرتر از افراد معمولی بهبود می یابند. با افزایش سطح قند خون، ممکن است سلول هایی که زخم را ترمیم می کنند فعالیت خود را به خوبی نتوانند انجام دهند. این مسئله مشکلاتی را بعد از جراحی ابدو مانند تاخیر در بهبودی زخم و جدا شدن زخم ایجاد می کند.

  • خطر عفونت:

بالا رفتن سطح قند خون بدن سیستم ایمنی را ضعیف می کند به همین دلیل بیماران دیابتی نسبت به عفونت های پس از جراحی ها آسیب پذیر تر خواهند بود.

  • گردش خون:

برای بازسازی و ترمیم بافت بعد از هر جراحی، گردش خون نقش بسیار مهمی را ایفا می کند که این مسئله نیز تحت تاثیر دیابت قرار می گیرد.

  • جای زخم:

کسانی که دیابت دارند زخم های غیر عادی دارند و یا احتمال دارد بیشتر از افراد عادی دچار کلوئید یا زخم های هیپرتروفیک شوند.

با توجه به این نکاتی که ذکر کردیم، افراد مبتلا به دیابت برای انجام هر عمل جراحی از جمله ابدومینوپلاستی باید نکاتی که پزشک متخصص توصیه می کند را به دقت انجام دهند.

افراد مبتلا به دیابت قبل از عمل ابدو باید چه نکاتی را رعایت کنند؟

در صورتی که شما به دیابت مبتلا هستید و قصد دارید جراحی ابدومینوپلاستی را انجام دهید قبل از هر کاری باید به نکاتی که در ادامه ذکر می کنیم توجه کنید:

 

  • کنترل قند خون: شما باید طبق نظر پزشک به صورت مرتب و دقیق سطح قند خون خود را کنترل نمایید. به همین دلیل از نظرات متخصص غدد استفاده نمایید.
  • آزمایش قبل از عمل: برای آن که مشخص شود شما به عنوان فرد دیابتی آمادگی لازم را برای انجام جراحی ابدو دارید یا خیر، قبل از جراحی باید یک سری آزمایشاتی را به صورت کامل انجام دهید.
  • بررسی داروها: همه داروهای شما مخصوصا انسولین و سایر داروهای کاهنده قند خون باید به صورت دقیق بررسی شوند. ممکن است پزشک شما تشخیص دهد دوز برخی از آن ها باید تغییر کند.

بیماران دیابتی بعد از جراحی ابدومینوپلاستی چه کارهایی باید انجام دهند؟

بعد از انجام جراحی ابدومینوپلاستی افرادی که به دیابت مبتلا هستند باید یک سری کارها را انجام دهند. اگر شما نیز جزء این دسته از افراد هستید به نکات زیر دقت کنید:

  • نظارت دقیق: مبتلایان به دیابت باید به صورت دقیق و منظم سطح قند خون خود و هر گونه مشکلی که بعد از جراحی ابدو رخ می دهد را کنترل نمایند.

 

  • مراقبت از زخم: این افراد باید مراقبت زیادی از زخم های خود داشته باشند و از تمیز بودن آن مطمئن بوده و در صورت بروز عفونت خیلی سریع به پزشک مراجعه نمایند.

 

  • تغذیه: برای ترمیم و بهبودی زخم، تغذیه سالم بسیار با اهمیت است. افراد مبتلا به دیابت باید از رژیم غذایی سالمی پیروی کنند تا زخم هایشان سریع تر بهبود یابد.

قبل از جراحی سطح بهینه قند خون باید چقدر باشد؟

HBAlC یا معیار کنترل قند خون در طی دو تا سه ماه گذشته ایده آل فرد مبتلا به دیابت باید کمتر از 7 درصد باشد اما باز هم به شرایط فیزیکی هر شخص بستگی دارد. به همین دلیل بهترین کار این است که اطلاعات لازم در این زمینه را از پزشک متخصص دریافت کنید.

 درست است که دیابت مشکلات خاص خود را برای شما ایجاد می کند اما طبق نظر پزشک با تجربه و رعایت نکات مهم در این زمینه و در صورت نداشتن شرایط خاص، می توانید جراحی ابدومینوپلاستی را انجام دهید و از اندامی زیبا و ایده آل بهره مند شوید.

در این مقاله در این باره صحبت کردیم که آیا افراد مبتلا به دیابت می توانند جراحی ابدومینوپلاستی انجام بدهند یا خیر. با توجه به توضیحاتی که دادیم پیشنهاد می کنیم به پزشک و جراح خبره و معتبری مانند دکتر رسول خوشنواز مراجعه نمایید تا هم اندامی زیبا به دست آورید و هم سلامتی خود را به مخاطره نیندازید.

هماهنگی جهت مشاوره