کرج . چهار راه طالقانی . به سمت میدان شهدا . سمت راست . برج رازی . طبقه 8 . واحد 83
02632216402 - 09101939003

مادلینگ یا زاویه سازی صورت با تزریق فیلر

مادلینگ یا زاویه سازی صورت با تزریق فیلر

امروزه تلاش برای حفظ زیبایی و جوانی پوست از اهمیت ویژه ای برخوردار است، به همین دلیل مادلینگ یا زاویه سازی صورت با تزریق فیلر و چربی برای مردم اسمی آشنا است. کلمه کانتورینگ سال هاست در صنعت مد و زیبایی عنوان می شود، در واقع کانتورینگ، مادلینگ و زاویه سازی صورت هر سه از روش های کاربردی تغییر شکل و زاویه صورت و فرم دهی به آن می باشند.

مادلینگ صورت چیست؟

مادلینگ صورت یا کانتورینگ صورت یکی از فرآیندهای زیبایی است که با ایجاد حجم در قسمت های مختلف صورت،  کم کردن نشانه های پیری پوست و اصلاح کلی عیوب صورت انجام می شود، بطور کلی می توان گفت کانتوریگ یا زاویه سازی به منظور تقویت یا بهبود ویژگی های صورت انجام می شود.

چه کسانی باید زاویه سازی صورت و یا کانتورینگ انجام دهند؟

در پاسخ به سوال چه کسانی باید زاویه سازی صورت و یا کانتورینگ انجام دهند، می توان اینگونه پاسخ داد که، کانتورینگ و زاویه سازی به منظور رفع عیوب صورت و بهبود نشانه های پیری انجام می شود، این روش برای کسانی که دوست دارند تغییراتی در فرم کلی صورت خود ایجاد کنند تا به این ترتیب بتوانند ویژگی های مثبت صورت خود را نمایان کنند مناسب می باشد؛ افرادی که ویژگی های زیر را دارند بهترین گزینه ها و کاندیدهای زاویه سازی، مادلینگ و کانتورینگ صورت هستند:

  • فک پهن یا عریض؛
  • گونه‌های چاق و یا لاغر؛
  • فک مربعی شکل؛
  • فک مربعی شکل؛
  • چانه دایره‌ای شکل؛
  • بانوانی که فک مردانه دارند؛
  • افرادی که خط فک آنها زاویه نداشته باشد و یا زاویه آن کم و نامشخص باشد.

مراحل کانتورینگ و زاویه سازی صورت

هر فرآیند زیبایی نیازمند دقت و آگاهی می باشد، چه برای زیباجو و چه برای پزشک! پس در انتخاب پزشک خود همواره دقت کافی را داشته باشید.

پزشکی که کار مادلینگ صورت را انجام می دهد باید به اصول زیبایی شناسی مسلط باشد تا بتواند بدون ریسک یک تجربه شیرین برای شما ایجاد کند.

کانتورینگ و زاویه سازی صورت شامل 5 مرحله زیر است :

  1. به منظور کاهش درد و سوزش حاصل از سرنگ، ابتدا محل مورد نظر با استفاده از کرم‌های بی‌حسی موضعی حاوی لیدوکائین باید سر شود؛
  1. بنا به صلاح دید پزشک و نظر زیباجو، نوع متریال مصرفی کانتورینگ (چربی یا فیلر) و برند آن انتخاب می شود؛
  2. پیش از شروع تزریق، پزشک تمام نقاطی که باید تزریق شود را بررسی کرده و با نشانگر مخصوص علامت گذاری و کانتور می کند؛
  3. کانتور کردن صورت در زاویه سازی آن، به معنای بررسی صورت و انجام زاویه سازی به روشی که کل عیوب صورت پوشانده شود می باشد؛
  4. تزریق زیر پوست و در نواحی مشخص انجام می شود.

روش های کانتورینگ صورت

روش های کانتورینگ صورت، انواع مختلفی دارد، یعنی از چندین تکنیک مختلف برای این کار استفاده می شود.

این روش ها شامل :

  • تزریق ژل یا تزریق فیلر:

از فیلر یا ژل برای پر کردن چین و چروک ها و برجسته سازی نواحی مختلف صورت مانند لب و گونه استفاده می شود. فیلرها خود انواع گوناگونی دارند که پزشک بر اساس نیاز پوست شما سرنگ را از آن فیلر پر کرده و در نقاط مختلف صورتتان تزریق می کند.

  • تزریق چربی:

با برداشتن چربی از ناحیه‌هایی مانند شکم یا پهلوها و تزریق به نقاط مختلف صورت می توانید مادلینگ و زاویه سازی صورت انجام دهید.

  • لیفت صورت:

این نوع از مادلینگ صورت، یک روش جراحی است که به منظور کشیدن پوست و ایجاد یک ظاهر جوان تر انجام می شود. در این روش جراح با ایجاد برش های کوچک، پوست را می کشد و اضافات آن را بر می دارد.

  • لیفت با نخ:

در پروسیجر زیبایی لیفت با نخ، از نخ های خاصی برای کشیدگی و لیفت پوست استفاده می شود، نخ ها در این روش از طریق سوراخ کوچکی که سوزن کانولا ایجاد می کند وارد پوست می شوند و پوست را به سمت بالا می کشند.

  • تزریق بوتاکس:

بوتاکس یک روش موثر برای کاهش چین و چروک ها، به خصوص در ناحیه پیشانی و اطراف چشم است.

تزریق بوتاکس به طور مستقیم زیر عضلات پوست انجام می شود تا تنش عضلانی را کاهش دهد.

  • لیزر اندولیفت:

جدیدترین روش لیفت صورت در سال 1403 ، استفاده از فناوری لیزری است. که در این روش به کمک انرژی لیزر، پوست بطور یکنواخت جوانسازی می شود.

مزایای کانتورینگ صورت با فیلر

کانتورینگ صورت با فیلر همواره بهترین انتخاب برای زیباجویان بوده است، به دلیل اینکه تزریق فیلر و کانتورینگ صورت با آن یک روش بدون نیاز به جراحی است همواره طرفداران زیادی دارد. فیلر ها انواع مختلفی دارند که بر اساس نیاز پوست و ناحیه تزریقی انتخاب می شوند.

استفاده از فیلر برای کانتورینگ صورت مزایایی نیز دارد، از جمله :

  • جذابیت و برجسته شدن اجزای مختلف صورت؛
  • متقارن و موزون‌تر شدن حالت صورت؛
  • بهبود ظاهر صورت از نمای نیم رخ؛
  • از بین رفتن گردی صورت؛
  • تناسب فک با سایر اجزای صورت؛
  • برطرف شدن لاغری بیش از حد صورت؛
  • کانتور کردن و پوشاندن عارضه‌هایی مانند کوتاهی فک؛
  • سرپایی بودن کل فرآیند؛
  • کم بودن دوران نقاهت؛
  • قابل مشاهده بودن تغییرات پس از پروسیجر؛
  • تغییرات طبیعی.

مراقبت های پس از کانتورینگ صورت

پس از انجام کانتورینگ صورت، حتما به توصیه های پزشک خود توجه کافی داشته باشید.

بهتر است پس از تزریق در معرض نور مستقیم آفتاب قرار نگیرید، از دست زدن به نواحی تزریق شده پرهیز کنید، تا 48 ساعت فعالیت های ورزشی شدید نداشته باشید، ناحیه و محل تزریق را تمیز نگه دارید و از کمپرس آب یخ استفاده کنید.

اگر از جمله افرادی هستید که خیلی زود کبود می شوید، قبل از شروع تزریق حتما این مورد را به پزشک خود یادآوری کنید تا برای پس از تزریق، برای شما داروی مناسبتان را تجویز کنند.

اگر تزریق بوتاکس انجام داده اید توجه کنید، که به هیچ عنوان تا 24 ساعت بعد از تزریق سر خود را خم نکنید!

ماندگاری کانتورینگ صورت با فیلر

میزان ماندگاری کانتورینگ صورت با فیلر به عوامل مختلفی بستگی دارد. نوع فیلر تزریق شده، تکنیک های پزشک، جنس پوست فرد، برند فیلر و ژل، داروهای مصرفی زیباجو، استفاده از الکل و استعمال دخانیات همگی می توانند بر ماندگاری فیلر اثر بگذارند.

میانگین ماندگاری فیلر ها بین 6ماه تا 1 سال است. اما مصرف آب را بعد از تزیق فیلرهای هیالورونیک فراموش نکنید! نوشیدن آب موجب میشود که ژل ها و فیلرها اکسپنژن پیدا کنند و ماندگاری و جلوه بیشتری داشته باشند.

عوارض جانبی کانتورینگ صورت با فیلر

همواره بر این اصل مهم تاکید شده که برای انجام کارهای زیبایی، در انتخاب پزشک خود دقت کافی داشته باشید.

چرا که، اگر فیلر تزریق شده بیش از حد باشد موجب ایجاد تورم های غیر طبیعی در صورت می گردد، مهارت پزشک است که ضامن متقارن شدن نواحی تزریقی است بنابراین اگر کانتورینگ صورتتان را یک پزشک ماهر انجام ندهد احتمال عدم تقارن بین اجزای صورتتان خیلی زیاد می شود.

بعد از تزریق ممکن است بلافاصله مقداری خونریزی یا کبودی داشته باشید که کاملا طبیعی است اما اگر دارویی مصرف می کنید حتی ویتامین، پیش از تزریق این موضوع را به پزشک خود اطلاع دهید.

قرمزی، احساس درد و خارش نیز تا 3-4 روز بعد از تزریق از بین می رود بنابراین مراقب باشید که نواحی تزریق شده لمس نشود.

قیمت و هزینه کانتورینگ صورت

مقدار فیلر و ژل مورد نیاز در کانتورینگ صورت، معمولا بین 3 تا 5 سی سی است، که این مقدار در افراد مختلف با توجه به اشکالات صورت هر فرد متغیر است، که توسط پزشک تعیین می شود.

کانتورینگ صورت برای هر فرد، بسته به نیاز صورتش، نوع فیلر مصرفی، مقدار فیلر مورد نیاز و … قیمت متفاوتی دارد.

کانتورینگ صورت کجا انجام دهیم ؟

کانتورینگ و زاویه سازی صورت مجموعه فرآیندهای زیبایی است که کمک می کند افراد چهره زیباتری داشته باشند و نشانه های پیری صورتشان کمرنگ شود.

برای انجام کانتورینگ صورت، پزشک متخصص قبل از هر اقدامی صورت شما را از زوایای مختلف بررسی می کند و جلسه ی مشاوره ای جامع و کامل به شما اختصاص می دهد.

برای انجام کانتورینگ تحقیق دقیقی در مورد روش ها و تکنیک هایی که پزشکتان  تزریق را انجام می دهد داشته باشید و از قبل نمونه کارهای پزشک خود را بررسی کنید.

دکتر خوشنواز، بهترین پزشک زیبایی استان البرز و کرج است، که با به روزترین متدها و بهترین برندهای ژل و فیلر مادلینگ صورت و زاویه سازی صورت را انجام می دهد. برای دریافت مشاوره و آگهی بیشتر می توانید با شماره های کلینیک تماس بگیرید.

هماهنگی جهت مشاوره