کرج . چهار راه طالقانی . به سمت میدان شهدا . سمت راست . برج رازی . طبقه 8 . واحد 83
02632216402 - 09101939003

آشنایی با خطرات و عوارض ممکن جراحی سینه و راهنمایی برای پیشگیری

آشنایی با خطرات و عوارض ممکن جراحی سینه و راهنمایی برای پیشگیری

هر عمل جراحی در بدن افراد آثار مختلفی از خود نشان می دهد و ممکن است خطرات و عوارضی را به دنبال داشته باشد. جراحی سینه نیز ممکن است در افراد مختلف عوارضی را به همراه داشته باشد. به همین دلیل بهتر است کسانی که به دنبال جراحی سینه در کرج هستند، آشنایی لازم با خطرات و عوارض ممکن جراحی سینه و راهنمایی برای پیشگیری از آن ها را کسب نمایند. 

خطرات و عوارض شایع جراحی سینه

همانطور که گفتیم هر جراحی از جمله جراحی سینه به خطرات و عوارض احتمالی همراه است. اطلاع از این موارد و راهکارهای پیشگیری از آن و همچنین اطلاع از توضیح مراحل مختلف جراحی سینه و هشدارها و نکات مهم آن می تواند به شما کمک کند روند بهبودی خود را سریع تر طی کنید و راحت تر به فعالیت های روزانه خود بپردازید. در ادامه برخی از عوارض شایع این جراحی را با هم بررسی می کنیم.

  • درد

یکی از شایع ترین عوارضی که جراحی سینه به همراه دارد، درد مزمن است که نباید زیاد طولانی شود. در صورت طولانی شدن درد باید به پزشک خود اطلاع دهید.

  • قرمز شدن پوست

از دیگر عوارض شایع جراحی سینه قرمز شدن پوست اطراف سینه است که به خاطر حساس شدن پوست این ناحیه اتفاق می افتد. بعد از گذشت چند روز این حالت نیز از بین می رود.

  • خونریزی

در هر عمل جراحی که نیاز به برش وجود دارد، خونریزی امری کاملا طبیعی است. اگر خونریزی ها تا چند روز بعد از جراحی همچنان ادامه داشته باشد باید به پزشک خود اطلاع دهید.

  • سروما

در بیشتر عمل های زیبایی یکی از شایع ترین عوارض، سروما نام دارد. در جراحی سینه مخصوصا در روش جراحی پروتز سینه این مسئله به خاطر انباشته شدن مایعات در اطراف پروتز سینه اتفاق می افتد که با درد، ورن و تغییر فرم سینه می شود. در این شرایط این مایعات از طریق سرنگ یا برش سطحی پوست باید از بدن خارج شوند تا عوارض کاهش یابد.

  • عفونت

در هر عمل جراحی احتمال عفونت وجود دارد که به خاطر رعایت نکردن بهداشت و … ممکن است در بیمار رخ دهد. برای جلوگیری از آن، رعایت بهداشت و نکاتی که پزشک گوشزد می کند لازم است.

در اینجا ما برخی از شایع ترین عوارض احتمالی جراحی سینه را ذکر کردیم. ممکن است عوارض دیگری برای این نوع جراحی وجود داشته باشد که بستگی به بدن فرد، نوع و روش جراحی، مهارت جراح و … دارد و در همه افراد اتفاق نمی افتد.

علائم

راهنمایی برای پیشگیری از عوارض جراحی سینه

مهم ترین راه برای پیشگیری از عوارض جراحی سینه توجه به توضیح مراحل مختلف جراحی سینه و هشدارها و نکات مهم است که پزشک به شما می دهد. با رعایت این نکات مراقبتی که باید قبل و بعد از جراحی سینه رعایت کنید تا حد زیادی از بروز این عوارض جلوگیری خواهید کرد.

به عنوان مثال از جمله نکات مهم برای پیشگیری از این عوارض، توجه به رژیم غذایی، مصرف صحیح داروهایی که پزشک تجویز کرده است و … می باشد. حداقل دو هفته قبل از جراحی از مصرف الکل و سیگار باید خودداری کنید. مصرف داروهای التهاب آور و رقیق کننده خون نیز باید طبق نظر پزشک باشد. با این کار تا حد زیادی جلوی ورم و خونریزی گرفته می شود.

بعد از جراحی سینه بهتر است پروتئین بیشتری مصرف کنید. مصرف ویتامین سی، مسکن ها و سایر مواردی که پزشک توصیه می کند را به دقت پیگیری کنید. از فعالیت های سنگین باید جلوگیری کنید. مطابق با توصیه پزشک در پوزیشنی که می گوید باید استراحت کنید تا به بخیه ها فشار وارد نشود و از خونریزی جلوگیری شود.

علاوه بر این با انجام پیاده روی سبک و همچنین ماساژ سینه ها همانطور که پزشک توصیه می کند می توانید تا حد قابل توجهی این عوارض را کاهش دهید.

با رعایت این نکات و تمامی مواردی که پزشک جراح به شما توصیه می کند می توانید عوارض جراحی سینه را به حداقل برسانید و سریع تر بهبودی خود را به دست آورید.

عوارض نادر جراحی سینه

در برخی از جراحی های سینه به خاطر شرایطی که فرد، نوع و روش جراحی و … دارد ممکن است عوارض نادری برای بیمار ایجاد شود. این عوارض عبارتند از:

  • ممکن است در قسمت تیره رنگ دور نوک سینه ها عدم تقارن ایجاد شود.
  • ممکن است توده های سفتی در سینه های ایجاد شود.
  • در قسمت نوک سینه ممکن است حس از بین برود.
  • جای زخم ها ممکن است تیره شود و از بین نرود.

البته همانطور که گفتیم این عوارض نادر است و در برخی از افراد با شرایط خاص اتفاق می افتد با توجه به توضیح مراحل مختلف جراحی سینه و هشدارها و نکات مهم می توان این عوارض را کنترل کرد.

عوارض جراحی سینه

چگونه عوارض جراحی سینه را مدیریت کنیم؟

همانطور که گفتیم شما می توانید با رعایت نکاتی که پزشک جراح به شما توصیه می کند عوارض جراحی سینه را مدیریت کرده و آن ها را تا حد قابل توجهی کاهش دهید. برای این منظور حتما باید به مراقبت های قبل از جراحی سینه و مراقبت های بعد از جراحی سینه توجه داشته باشید و از اطرافیان خود بخواهید در این مسیر به شما کمک کنند تا بتوانید فرآیند جراحی را راحت تر پشت سر گذاشته و سلامتی خود را سریع تر به دست آورید. 

توصیه هایی برای انتخاب جراح سینه

همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم مهارت جراح می تواند در کاهش عوارض جراحی سینه و تسریع در روند بهبودی شما بسیار موثر باشد. از همین رو توصیه می کنیم برای انتخاب جراح سینه به نکات زیر دقت کنید:

  • به مهارت و تجربه جراح سینه توجه کنید.
  • به مدارک معتبری که جراح دارد توجه کنید.
  • میزان رضایت بیماران از جراح را بررسی نمایید.
  • رعایت استاندارد های جراحی توسط جراح را بررسی کنید.
  • به نحوه ارتباط جراح با بیماران توجه کنید. شما باید با جراح خود احساس راحت و خوبی داشته باشید.
  • دسترسی به جراح نیز باید راحت باشد تا در زمان های لازم بتوانید به او مراجعه نمایید.

با توجه به نکاتی که برای یک جراح خوب سینه ذکر کردیم می توانیم بگوییم یکی از بهترین و فعال ترین جراحان سینه در کشور، دکتر رسول خوشنواز است که با سابقه فعالیتی که دارد مهارت و تجربه خود را به بیماران اثبات کرده است. دکتر خوشنواز عضو انجمن جراحان sls آمریکا می باشد و با کادر مجرب و جدید ترین دستگاه هایی که دارد در ایجاد حس خوب در شما بسیار متخصص است. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با کارشناسان مربوطه تماس بگیرید.

هماهنگی جهت مشاوره