کرج . چهار راه طالقانی . به سمت میدان شهدا . سمت راست . برج رازی . طبقه 8 . واحد 83
02632216402 - 09101939003

طول عمر پروتز سینه و بررسی انواع پروتز

طول عمر پروتز سینه و بررسی انواع پروتز

افراد برای داشتن اندامی زیبا روش های مختلفی را از جمله جراحی سینه در کرج امتحان می کنند. یکی از روش های جدید برای زیبایی سینه ها، پروتز سینه است. در این مسئله ماندگاری پروتز های سینه بسیار مهم است و عوامل مختلفی بر آن تاثیر می گذارد. اگر می خواهید با طول عمر پروتز سینه و بررسی انواع پروتز آشنا شوید حتما در ادامه با ما همراه شوید.

طول عمر پروتز سینه به چه عواملی بستگی دارد؟

در افزایش طول عمر پروتز سینه عوامل زیادی تاثیرگذار است. یکی از مسائل مهم و تاثیرگذار بر طول عمر و مدت استفاده از پروتز سینه، تمایل و حس بیمار نسبت به آن می باشد. در واقع می توان گفت مهم ترین و رایج ترین مسئله ای که باعث می شود پزشک پروتز سینه فرد را تعویض کند، حس نارضایتی بیمار از پروتز سینه خود می باشد. عوامل دیگری نیز بر ماندگاری پروتز سینه تاثیرگذار است مانند کیفیت پروتز، جنس پروتز و برند آن.

اگر می خواهید مدت زمان بیشتری از پروتز سینه خود استفاده نمایید و سریع تر بهبودی خود را بعد از جراحی به دست آورید، باید اندازه و مدل مناسبی از پروتز سینه را انتخاب نمایید. زیرا هر چه قدر از نظر احساسی و جسمی با پروتز های انتخاب شده سازگاری بیشتری داشته باشید سریع تر بهبود پیدا کرده و حس بهتری نسبت به ظاهر خود خواهید داشت.

 

چه عواملی باعث کاهش طول عمر پروتز سینه می شوند؟

در کنار عواملی که باعث افزایش طول عمر پروتز سینه می شوند، عوامل جانبی دیگری نیز وجود دارد که باعث کاهش طول عمر آن می شوند که مهم ترین آن ها عبارتند از:

• پاره شدن پروتز سینه به علت ضربه شدید به آن
• احتمال خطا در زمان جراحی
• کاهش حجم پروتز سینه به علت سوراخ شدن آن و منتشر شدن مواد

با توجه به عواملی که در بالا ذکر کردیم شما می توانید با رعایت چند نکته مهم ماندگاری پروتز سینه خود را افزایش می دهید. سعی کنید در انتخاب پزشک جراح خود حساسیت به خرج دهید. انتخاب یک پزشک جراح متخصص و با تجربه باعث می شود از بروز خطاهای حین جراحی جلوگیری شود.
در انتخاب برند و نوع پروتز سینه نیز دقت کنید و بهترین و با کیفیت ترین آن را انتخاب نمایید. با انجام ام آر آی به صورت دوره ای می توانید پاره شدن یا نشتی پروتز سینه را متوجه شده و به موقع، اقدامات لازم را انجام دهید.

 

طول عمر پروتز سینه چقدر است؟

بعد از آن که نکات مهمی درباره عوامل تاثیرگذار بر طول عمر پروتز سینه ذکر کردیم، اکنون نوبت آن است طول عمر پروتز سینه و ماندگاری آن را بررسی نماییم. نکته ای که وجود دارد این است که ماندگاری و طول عمر پروتز سینه در تمامی افرادی که این جراحی را انجام داده اند یکسان و برابر نیست و به شرایط جسمی، شرایط جراحی، نوع پروتز و … بستگی دارد. به همین دلیل نمی توان یک عدد دقیق برای آن تعیین کرد و آن را برای تمامی افراد ثابت در نظر گرفت. با توجه به عوامل و فاکتور هایی که وجود دارد طول عمر پروتز سینه را می توان از 8 تا 16 سال در نظر گرفت. نحوه فرسودگی پروتز در سینه بیمار، تاثیر زیادی بر طول عمر و ماندگاری آن دارد.

 

پروتز سینه چه انواعی دارد؟

پروتز سینه دارای تنوع زیادی از حیث های مختلفی می باشد. در ادامه می خواهیم به انواع پروتز سینه از نظر های مختلف بپردازیم.

 

انواع پروتز سینه از نظر شکل

پروتز های سینه از نظر شکل و ظاهر دارای 2 نوع اصلی هستند که عبارتند از:

 

  • پروتز سینه گرد

این نوع پروتز سینه محبوبیت زیادی دارد و افراد زیادی خواهان این مدل پروتز سینه هستند. افرادی که به دنبال تصحیح ضخامت و حجم سینه های خود نیستند می توانند از این مدل پروتز استفاده نمایند.

 

  • پروتز سینه قطره اشکی

این نوع پروتز همانطور که از نامش مشخص است شکلی مانند قطره اشک دارد به عبارت دیگر قسمت پایینی پروتز کامل تر و پر تر از قسمت بالایی آن است. کسانی که می خواهند سینه هایی با حالت طبیعی تر داشته باشند بهتر است از این مدل پروتز سینه استفاده نمایند.

 

 

انواع پروتز سینه از نظر سطح پوشش

پروتز سینه از نظر سطح پوشش دارای 3 نوع است که عبارتند از:

 

  • پروتزهایی با سطح صاف که اندکی تخلخل دارند.
  • پروتزهایی با سطح زبر که تخلخل بیشتری دارند.
  • پروتز های پلی اورتان که بر روی خود لایه ای مخملی دارند. برای بیماران خاص از این نوع پروتز سینه استفاده می شود.

 

انواع پروتز سینه از نظر جنس

پروتز های سینه از نظر جنس نیز دارای 2 نوع اصلی و رایج هستند که عبارتند از:

 

  • پروتزهای سالینی

پروتزهای سالینی با کمک آب و نمک استریل شده، پر شده اند و نسبت به پروتزهای سیلیکونی جداره های سفت تری دارند. بعد از جای گذاری در بافت سینه، پروتز های سالینی حالتی مصنوعی و غیر طبیعی به ظاهر سینه ها می دهند. به همین دلیل افرادی که می خواهند حجم سینه های خود را زیاد کنند و آن ها را بیش از حد نرمال خود، برجسته نمایند می توانند از این نوع پروتز سینه استفاده کنند. با توجه به این توضیحات، خانم هایی که بافت سینه کوچکی دارند بهتر است از این نوع پروتز سینه استفاده نمایند.

 

  • پروتز های سیلیکونی

پروتزهای سیلیکونی شباهت زیادی به بافت طبیعی سینه ها دارند و از ژل سیلیکون ساخته می شوند. همه افراد نیز می توانند از این نوع پروتز سینه استفاده نمایند.

 

 

انواع پروتز سینه از نظر برند و مارک

شرکت ها و برند های مختلفی پروتز سینه می سازند. در ادامه برخی از مهم ترین آن ها را نام می بریم.

 

  • برند Allergan Natrelle

شرکت آلرگان، یکی از بزرگ ترین شرکت های تولید کننده پروتز سینه است. این شرکت پروتز های سینه را در 5 سایز مختلف و به صورت سیلیکونی صاف تولید می کند.

  • برند Mentor

پروتزهای سینه شرکت منتور در سایزهای مختلف و از جنس سیلیکونی ساخته می شوند و با ظاهر قطره اشکی خود، حالتی طبیعی به سینه های فرد می دهند.

 

  • برند Sientra OPUS

برند سی انترا نیز جزء بهترین برندهای تولید کننده پروتز سینه است و محصولات خود را از جنس سیلیکون می سازد.

 

  • برند IDEAL

شرکت ایده آل، پروتز های سینه از جنس سالین می سازد. بر همین اساس بیماران و افراد زیادی این نوع پروتز را انتخاب می کنند.

 

همانطور که مشاهده کردید طول عمر پروتز سینه به عوامل مختلفی بستگی دارد. شما باید با انتخاب یک جراح خوب و با تجربه و توجه به توصیه های او برای انتخاب مدل و نوع پروتز سینه، طول عمر و ماندگاری پروتز سینه های خود را بالا ببرید. پزشک با تجربه و متخصصی مانند دکتر رسول خوشنواز به شما کمک می کند بهترین و مناسب ترین نوع پروتز سینه را انتخاب نمایید تا مدت زمان بیشتری بتوانید از زیبایی آن لذت ببرید.

 

هماهنگی جهت مشاوره