کرج . چهار راه طالقانی . به سمت میدان شهدا . سمت راست . برج رازی . طبقه 8 . واحد 83
02632216402 - 09101939003

انواع جراحی سینه و مزایای هر روش

انواع جراحی سینه و مزایای هر روش

زیبایی اندام در افزایش اعتماد بنفس افراد بسیار موثر است. از همین رو افرادی که از فرم سینه های خود رضایت ندارند به دنبال روش های جدید برای جراحی سینه در کرج هستند. همانطور که می دانید انواع جراحی سینه و مزایای هر روش از جمله مباحث مهمی است که افرادی که می خواهند این جراحی را انجام دهند باید با آن آشنا باشند. به همین دلیل در ادامه می خواهیم به همین موضوع بپردازیم.

 انواع جراحی های زیبایی سینه

جراحی های زیبایی سینه در سال های اخیر مانند سایر جراحی های زیبایی مانند جراحی بینی طرفداران خاص خود را دارد. این نوع جراحی انواع مختلفی دارد که با توجه به درخواست بیمار و نظر پزشک جراح، بهترین روش انتخاب می شود. برخی از این روش های جراحی سینه برای خوش فرم کردن سینه ها انجام می شود و برخی دیگر به منظور بازسازی سینه بعد از سرطان سینه انجام می گردد. در ادامه به انواع جراحی های زیبایی سینه و مزایای آن می پردازیم.

جراحی پروتز سینه

یکی از پرطرفدار ترین انواع جراحی زیبایی سینه، جراحی پروتز سینه یا بزرگ کردن سینه می باشد. داشتن سینه های خوش فرم با سایز مناسب برای هر خانمی دلنشین است. در بعضی اوقات سینه ها به اندازه کافی رشد نمی کنند و کوچک می مانند. یا آن که به صورت متقارن رشد نمی کنند. در این شرایط افراد با مراجعه به پزشک جراح از پروتز سینه برای رفع مشکل خود استفاده می کنند. در این نوع جراحی سینه در کرج ایمپلنت هایی در زیر و یا روی عضله سینه قرار می گیرد. این پروتز ها یا از محلول آب نمک تهیه شده اند که به آن ها سالین گفته می شود و یا از ژل سیلیکون ساخته شده اند. ایمپلنت های سالین عوارض کمتری دارند در نتیجه بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند.

همانطور که گفتیم مهم ترین مزیتی که جراحی پروتز سینه دارد، افزایش حجم و برجستگی سینه ها در خانم ها است که باعث می شود اندامی زیبا و خوش فرم را برای آن ها ایجاد نماید و در نتیجه اعتماد بنفس را در آن ها افزایش دهد.

لیفت سینه Breast Lift

در برخی از خانم ها به علل مختلفی مانند افزایش سن، بارداری و شیردهی، شل شدن پوست و … سینه ها حالت اولیه خود را از دست داده و به اصطلاح دچار افتادگی می شوند. در این شرایط پزشک جراح با روش لیفت سینه یا Breast Lift سینه ها را به حالت قبل بر می گرداند و فرم زیبایی را به آن ها می دهد. در این روش جراحی سینه باید پوست اضافی برداشته شود تا بتوان حالت دلخواه را در آن ایجاد نمود.

از جمله مزایای لیفت سینه عبارتند از: کشیده شدن و لیفت سینه ها به سمت بالا، جوانسازی ظاهر سینه ها، داشتن سینه های محکم و زیبا، ایجاد تغییراتی در فرم سینه ها و در نوک آن ها و …

لیفت سینه

 کوچک کردن و بزرگ کردن سینه در خانم ها ماموپلاستی

خانم هایی که سینه های کوچکی دارند و می خواهند سایز آن ها را افزایش دهند و به اندامی ایده آل دست پیدا کنند می توانند از روش ماموپلاستی افزایشی استفاده کنند. از مزایای این روش داشتن سینه های خوش فرم با سایز مناسب و ایده آل است که در جذاب شدن اندام خانم ها بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

خانم های دیگری نیز هستند که از بزرگ بودن سینه های خود احساس ناراحتی می کنند زیرا حجم زیاد سینه ها باعث سنگین شدن آن ها و ایجاد فشار به گردن و مهره های کمر می شود. در این افراد برای آن که سلامت سایر اعضای بدن به خطر نیفتد و زیبایی بدن فرد افزایش یابد، از روش کوچک کردن سینه یا ماموپلاستی کاهشی استفاده می شود. در این روش پزشک جراح بافت و پوست های اضافی سینه ها را از آن جدا می کند و طبق درخواست فرد، سینه ها را به فرم مناسب و دلخواه او می رساند. بهتر است این روش بعد از دوران بارداری و شیردهی انجام شود تا فرد دوباره شاهد افزایش سایز سینه ها نباشد.

 کوچک کردن سینه در مردان ژنیکوماستی

در مردان نیز به دلایل مختلف هورمونی، ژنتیکی، مصرف برخی از داروها و … شاهد بزگ شدن سینه ها هستیم. این افراد از داشتن سینه های شل و افتاده رنج می برند به همین دلیل همیشه به دنبال راه هایی برای درمان مشکل خود و کوچک کردن سینه ها هستند. با کمک یکی از روش های جراحی زیبایی سینه یعنی ژنیکوماستی یا کوچک کردن سینه در مردان می توان این مشکل را برطرف کرد و اندامی زیبا و مردانه را دوباره به آن ها برگرداند.

از مزیت های این روش، داشتن اندامی مردانه، افزایش اعتماد بنفس در مردان و … می باشد که بعد از این جراحی برای بیمار ایجاد می شود.

جراحی ترمیمی و بازسازی سینه Breast Reconstruction

جراحی ترمیمی و بازسازی سینه را هم می توان در دسته بندی جراحی زیبایی سینه و هم در دسته بندی جراحی درمانی به حساب آورد. این نوع جراحی سینه اهمیت زیادی در سلامت روان فرد دارد. افرادی که به خاطر بیماری های مختلف مانند سرطان سینه، بافت سینه خود را از دست داده اند می توانند با کمک جراحی ترمیمی و بازسازی سینه یا Breast Reconstruction دوباره سینه های زیبا و خوش حالتی داشته باشند. این مسئله در افزایش اعتماد بنفس فرد بسیار اهمیت دارد.

بازسازی سینه

پس از درمان بیماری سرطان سینه، نداشتن سینه و خالی بودن جای آن می تواند برای فرد بسیار ناراحت کننده باشد. به همین دلیل پزشک جراح به کمک این فرد آمده و زیبایی و حس خوب را دوباره به او هدیه می دهد. در این روش جراحی سینه، حجم سینه، نوک سینه و آرئول آن بازسازی و ترمیم می شود در نتیجه حجم و سایز سینه، ظاهر و پوست آن دوباره مانند قبل خواهد شد. البته باید توجه شود که این روش تنها به زیبایی ظاهری سینه ها توجه می شود و عملکرد سینه ها بر نمی گردد زیرا اعصاب و غدد از دست رفته اند و بازگشت پذیر نیستند.

همانطور که مشاهده کردید روش های مختلفی برای داشتن سینه های زیبا و خوش فرم در افراد وجود دارد. در این جا به برخی از انواع جراحی سینه و مزایای آن مانند پروتز سینه، لیفت سینه، کوچک کردن و بزرگ کردن سینه در خانم ها، کوچک کردن سینه در مردان، جراحی ترمیمی و بازسازی سینه پرداختیم.

 

 

 

 

هماهنگی جهت مشاوره