کرج . چهار راه طالقانی . به سمت میدان شهدا . سمت راست . برج رازی . طبقه 8 . واحد 83
02632216402 - 09101939003

توضیح مراحل مختلف جراحی سینه و هشدارها و نکات مهم

توضیح مراحل مختلف جراحی سینه و هشدارها و نکات مهم

زیبایی اندام یکی از مواردی است که باعث افزایش اعتماد بنفس در افراد می شود. داشتن سینه های زیبا و خوش فرم نیز در این زمینه تاثیرگذار است. بر همین اساس اگر به فکر جراحی سینه در کرج هستید حتما باید به نکات مهمی که درباره مراحل مختلف این جراحی وجود دارد توجه کنید. با ما همراه باشید تا بیشتر به این موضوع بپردازیم.

 انواع جراحی سینه

عمل جراحی که در زمینه سینه ها انجام می شود شامل چند مورد مهم است. هر کدام از این موارد با توجه به درخواست و شرایطی که افراد دارند طبق نظر پزشک انتخاب می شوند. در ادامه به معرفی انواع جراحی سینه می پردازیم.

جراحی پروتز سینه

یکی از انواع جراحی سینه، پروتز سینه است که به ماموپلاستی شناخته می شود. این جراحی به منظور بهبود ظاهر، اندازه و خطوط سینه انجام می شود. افرادی که احساس می کنند سینه هایشان به حد کافی رشد نکرده و کوچک است و یا افرادی که سینه های نامتقارن دارند و … می توانند طبق نظر جراح از این روش استفاده کنند. در این نوع جراحی سینه ایمپلنت هایی در زیر و یا روی عضله گذاشته می شود و فرم آن ها را به شکل دلخواه در می آورد.

ایمپلنت های سینه یا از جنس سیلیکون هستند و یا حاوی محلول آب و نمک هستند. البته استفاده از ایمپلنت های حاوی آب و نمک طرفداران بیشتری دارد زیرا عوارض کمتری نسبت به نوع دیگر آن به دنبال دارد. البته در جراحی پروتز سینه هم می توان از ایمپلنت استفاده کرد و هم می توان از تزریق چربی به بافت سینه ها استفاده کرد و سینه هایی خوش فرم و سفت و محکم داشت. انتخاب هر کدام از این موارد مطابق با درخواست بیمار و تشخیص پزشک جراح می باشد.

لیفت سینه

به علل مختلفی مانند افزایش سن، بارداری و شیردهی، سبک زندگی و … ممکن است برخی از افراد شاهد سینه هایی شل و افتاده باشند. در این شرایط فرد می تواند به کمک جراحی لیفت سینه فرم دلخواه سینه های خود را به دست آورد و دوباره شاهد سینه هایی سفت و محکم باشد. در جراحی لیفت سینه پوست و بافت های اضافی برداشته می شود تا سینه ها به سمت بالا کشیده شوند و حالتی زیبا و خوش فرم به دست آورند. در واقع در این روش سینه ها جوانسازی می شوند.

لیفت سینه

کوچک کردن سینه در خانم ها

بعضی از خانم ها سینه های بزرگی دارند که این مسئله باعث اذیت شدن آن ها می شود مثلا گردن درد، پستان درد و یا بی حس شدن دست ها و انگشتان را تجربه می کنند. در این شرایط پزشک جراح به سراغ روش ماموپلاستی کاهشی می رود که در آن چربی اضافی، پوست های اضافی و … از روی سینه ها برداشته می شود در نتیجه سینه ها کوچک تر و خوش فرم تر می شوند و بیمار از درد هایی که قبلا تجربه کرده رها می شود.

 کوچک کردن سینه در آقایان

برخی از آقایان به علل مختلفی مانند ژنتیک، مشکلات هورمونی، مصرف برخی از داروها و … شاهد بزرگ شدن سینه های خود هستند. این افراد می توانند با کمک جراحی ژنیکوماستی بافت اضافی سینه های خود را کاهش داده و شاهد سینه های تخت و عادی متناسب برای آقایان باشند.

جراحی ترمیمی سینه

کسانی که قبلا جراحی سینه کرده اند و بعد از مدتی می خواهند پروتزهای سالینی و سیلیکونی خود را تعویض نمایند و یا فرم آن ها را تغییر دهند با کمک جراحی ترمیمی می توانند مشکلات ناشی از جراحی قبلی خود را برطرف و اصلاح نمایند.

جراحی بازسازی سینه

تعداد افراد زیادی در اثر سرطان سینه، بافت سینه خود را از دست می دهند. افرادی که قسمتی و یا کل بافت سینه خود را به علت سرطان از دست می دهند می توانند بعد از بهبودی، با کمک جراحی بازسازی سینه فرم سینه های طبیعی خود را به دست آورند تا بتوانند دوباره حس اعتماد بنفسشان را افزایش دهند.

 مراحل جراحی سینه

کسانی که قصد انجام یکی از انواع جراحی سینه را دارند مرحل مختلفی باید پشت سر بگذارند. در ادامه این مراحل را نام می بریم.

انجام مشاوره پزشکی

قبل از آن که جراحی انجام شود، پزشک متخصص با فرد جلسه ای را تنظیم می کند تا شرایط و درخواست های او را بررسی نماید و بهترین و مناسب ترین نوع جراحی سینه را برای او انتخاب نماید. در این جلسه تمامی موارد مانند سوابق پزشکی، شرایط بیمار، درخواست ها و سوالات بیمار و … بررسی می شود تا هیچ گونه شبهه ای در این زمینه وجود نداشته باشد.

مشاوره پزشکی

بیهوشی

در زمان انجام جراحی سینه اولین کار، بیهوشی بیمار است. تشخیص آن که بیمار به بیهوشی سبک احتیاج دارد و یا عمیق بر عهده پزشک است. در کل نگرانی بابت این موضوع وجود ندارد و تمامی جوانب توسط جراح در نظر

رفته می شود و با صلاحدید متخصص بیهوشی روند جراحی طی می شود.

 ایجاد برش در ناحیه مورد نظر

بعد از آن که بیمار بیهوش شد جراح کار اصلی خود را آغاز می کند. در این مرحله نیاز است مطابق با تشخیص خود، برش هایی را در ناحیه سینه ایجاد نماید. در جراحی سینه برش های مختلفی زده می شود که عبارتند از:

برش در قسمت زیر سینه

برش در اطراف سینه

برش در زیر بغل

مطابق با نوع جراحی سینه که برای فرد انتخاب شده است، بهترین روش برش نیز برای او انتخاب می شود تا نتیجه عالی و دلخواه به دست آید.

اتمام جراحی

بعد از انجام جراحی سینه، محل برش ها بخیه می شوند و خون و سایر مواد از طریق لوله های نازکی از بدن خارج می شوند. سپس فرد به تدریج ریکاوری شده و به هوش می آید. بعد از جراحی بیمار باید به نکات مهمی که در این زمینه وجود دارد به خوبی توجه کرده و آن ها را رعایت کند تا بتواند سلامتی و بهبودی خود را سریع تر به دست آورد.

 هشدارها و نکات مهم

در هر عمل جراحی نکات مهمی وجود دارد که در صورت عدم توجه به آن ها فرد را با مشکلاتی رو به رو می کند. عمل جراحی سینه نیز از این قاعده مستثنی نیست. به همین دلیل اگر خواهان این جراحی هستید باید به هشدارها و نکات مهمی که در این جراحی وجود دارد و پزشک جراح آن را به شما گوشزد می کند حتما توجه کنید.

خطراتی که در هر جراحی از جمله جراحی سینه وجود دارد عبارتند از:

خطرات مربوط به بیهوشی

احتمال خونریزی

احتمال ایجاد عفونت

درد

زخم و اسکار

نامتقارن شدن سینه ها

تغییر در احساس نوک سینه و خود سینه

مراقبتهای پس از جراحی

قبل از انجام جراحی سینه باید یک سری آزمایشات را انجام دهید. مصرف سیگار و نوشیدنی های الکلی را کنار بگذارید. برای جلوگیری از خونریزی در زمان جراحی، داروهایی مانند آسپرین و ضد التهاب مصرف نکنید. داروهایی که مصرف می کنید را به اطلاع پزشک جراح خود برسانید.

برای آن که در جراحی سینه بتوانید این نوع خطرات را کاهش دهید باید به تمامی نکاتی که پزشک جراح به شما گوشزد می کند توجه کنید و آن ها را به دقت رعایت نمایید تا میزان عوارض را کاهش دهید و به سرعت بیشتری سلامتی خود را به دست آورید.

 نکات مهم برای مراقبت های بعد از جراحی سینه

از آن جایی که در جراحی سینه بیهوش می شوید بعد از جراحی و به هوش آمدن احساس گیجی و خماری خواهید داشت به همین دلیل به یک همراه احتیاج دارید. البته این حالت چند ساعت طول می کشد و سریع از بین می رود.

معمولا یک هفته بعد از جراحی سینه احساس درد خواهید داشت. طبق نظر پزشک باید مسکن ها را سر وقت مصرف کنید.

انجام یک پیاده روی آرام و سبک در فواصل و قدم های کوتاه می تواند کمک کند خون در بدنتان لخته نشود. این کار را با مشورت پزشک انجام دهید. بعد از حدود یک هفته می توانید کم کم فعالیت های سبک خود را انجام دهید. البته در هفته اول بعد از جراحی نباید کارها و ورزش های سنگین انجام دهید و از بلند کردن اجسام سنگین نیز باید خودداری نمایید.

استفاده از مواد غذایی سبک و رقیق، نوشیدنی ها و آبمیوه های طبیعی در روز های ابتدایی بعد از جراحی می تواند کمک کننده باشد.

طبق نظر و صلاحدید پزشک باید از سینه بند های مخصوص جراحی سینه استفاده کنید.

بعد از جراحی سینه نباید به سمت پهلو و یا روی شکم خود بخوابید زیرا به بافت و بخیه سینه ها فشار وارد می کند.

طبق نظر و اجازه پزشک می توانید دوش بگیرید. اما حداقل تا یک ماه نمی توانید از وان، استخر و جکوزی و … استفاده کنید.

با رعایت این نکات می توانید بهبودی خود را سریع تر به دست آورید.

 نتیجه گیری

داشتن اندامی زیبا و ایده آل برای هر فردی خوشایند است. اگر از فرم سینه هایتان رضایت ندارید و می خواهید تغییراتی در ظاهر آن ها ایجاد نمایید می توانید با مراجعه به یک جراح با تجربه و متخصص و به کمک یکی از روش ها و انواع جراحی سینه به فرم دلخواهتان دست پیدا کنید. البته رعایت نکات مهم مراقبتی در این زمینه نباید فراموش شود.

هماهنگی جهت مشاوره