کرج . چهار راه طالقانی . به سمت میدان شهدا . سمت راست . برج رازی . طبقه 8 . واحد 83
02632216402 - 09101939003

جراحی بلفاروپلاستی مناسب برای چه کسانی است؟

جراحی بلفاروپلاستی مناسب برای چه کسانی است؟

چشم ها تاثیر زیادی بر زیبایی کل چهره دارند. افتادگی پلک باعث می شود زیبایی چشم ها تحت تاثیر قرار بگیرد اما امروزه با انجام جراحی های مختلف از جمله جراحی بلفاروپلاستی این مشکل برطرف خواهد شد. اگر می خواهید بدانید جراحی بلفاروپلاستی مناسب برای چه کسانی است حتما تا انتهای مطالب با ما همراه شوید و اطلاعات خود را در این زمینه دقیق تر نمایید.

 

برای انجام بلفاروپلاستی چه شرایطی لازم است؟

یکی از انواع جراحی های زیبایی بلفاروپلاستی نام دارد. در این جراحی پوست ها و چربی های اضافی در ناحیه پلک ها برداشته شده و ظاهر چشم ها بهبود پیدا می کند. در نتیجه ی این جراحی، چشم ها درشت تر شده و بینایی فرد نیز ارتقا پیدا می کند. قبل از آن که به سراغ این جراحی بروید باید بدانید که شرایط خاصی برای انجام آن وجود دارد. اولین و مهم ترین شرایط انجام جراحی بلفاروپلاستی، شرایط فیزیکی چشم ها و پلک های شما می باشد که شامل افتادگی پلک ها، چربی اضافی در پلک ها، پوست اضافی و سنگینی بر روی چشم ها است.

شرط مهم دوم سلامت عمومی شما است. در این جراحی فرد بیهوشی موضعی خواهد داشت به همین دلیل باید شرایط و وضعیت سالمی از نظر پزشکی داشته باشید تا بتوانید بیهوشی را تحمل نمایید. افراد مبتلا به بیماری های مزمن قلبی، ریوی و … باید تحت نظر پزشک متخصص و با رعایت دقیق توصیه ها این جراحی زیبایی را انجام دهند.

عمل بلفاروپلاستی چگونه انجام می شود؟

در عمل بلفاروپلاستی جراح ابتدا چند برش بر روی پلک ایجاد می کند. سپس چربی های اضافی، پوست اضافی و … را حذف می نماید. سپس محل برش داده شده را به حالت اول خود قرار داده و محل را بخیه می زند. این عمل زیبایی معمولا 1 تا 2 ساعت طول می کشد و فرد می تواند بلافاصله بعد از عمل به منزل برگردد.

توجه داشته باشید که بعد از این عمل چشم ها تا حدودی متورم و کبود می شوند و تا چند روز ممکن است این حالت وجود داشته باشد. علاوه بر این ممکن است تا چند روز چشمان شما خشک باشند و در برابر نور حساس شوند. بهتر است در روز های ابتدایی بعد از جراحی در منزل استراحت نمایید تا سریع تر بهبودی خود را به دست آورید.

عوامل مهم برای انجام جراحی بلفاروپلاستی

برای انجام هر عمل زیبایی از جمله بلفاروپلاستی باید به فاکتور ها و عوامل مهم و تاثیر گذار بر روی آن دقت نمایید تا بتوانید دقیق تر دست به انتخاب زده و شرایط مناسب تری را در روند درمان برای خود ایجاد نمایید. در ادامه مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر جراحی بلفاروپلاستی را نام می بریم.

سن مناسب برای انجام بلفاروپلاستی

یکی از معیارها و فاکتورهای مهم برای انجام جراحی بلفاروپلاستی توجه به سن است. این جراحی برای افراد بالای 18 سال مناسب می باشد. البته همیشه شرایط ویژه و استثناهایی وجود دارد که تحت نظر پزشک جراح تشخیص داده می شود. مهم ترین کاری که در این زمینه باید انجام دهید این است که به جراح با تجربه و ماهری مراجعه کرده و طبق صلاحدید او عمل نمایید.

وضعیت سلامتی عمومی

از دیگر عوامل مهم که باید در نظر داشته باشید سلامت عمومی است. داشتن سلامتی خوب جسمانی و روحی برای انجام عمل بلفاروپلاستی بسیار مهم است. پزشک جراح با انجام آزمایش های مختلف، بدن شما را از این لحاظ بررسی می کند.

نکته مهم دیگر نداشتن بیماری های چشمی است. برخی از بیماری های چشمی مانع از انجام جراحی بلفاروپلاستی می شود. به همین دلیل است که انتخاب یک جراح خوب که بتواند این نکات مهم را تشخیص دهد بسیار مهم است.

 

داشتن توقعات واقع بینانه

یکی دیگر از معیارهای مهم این است که باید از نتیجه جراحی بلفاروپلاستی توقعات واقع بینانه داشته باشید. انجام این عمل ممکن است تمامی مشکلات ظاهری پلک های شما را نتواند برطرف نماید.

در صورتی که قصد انجام بلفاروپلاستی را دارید باید معیارها و فاکتورهای مهمی را که ذکر کردیم مد نظر داشته باشید تا عملی با کیفیت و رضایت بخش داشته باشید.

عمل بلفاروپلاستی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر بخواهیم دقیق و کلی بگوییم که عمل بلفاروپلاستی برای چه کسانی مناسب است باید بگوییم که برای افرادی که رسوبات چربی در پشت پلک شان وجود دارد و پوست این مناطق شل و افتاده شده و بر روی بینایی فرد نیز تاثیر می گذارد مناسب می باشد. در این جراحی پوست های بالا و پایین اطراف چشم سفت و جوانسازی خواهند شد در نتیجه در افزایش حس جوانی فرد بسیار موثر است.

مهم ترین مزایای جراحی بلفاروپلاستی چیست؟

با توضیحاتی که تاکنون دادیم حتما متوجه شده اید که جراحی بلفاروپلاستی چه مزیت هایی می تواند داشته باشد اما اگر بخواهیم دقیق بگوییم به نکات زیر می رسیم.

  • بهبود و ارتقای میدان دید فرد
  • احیای پوست اطراف چشم
  • افزایش اعتماد به نفس در فرد با افزایش حس جوانی و طراوت

عوارض احتمالی عمل بلفاروپلاستی کدام است؟

هر جراحی ممکن است یک سری عوارض احتمالی و زودگذر داشته باشد. عمل بلفاروپلاستی نیز همین گونه است. در ادامه مهم ترین عوارض احتمالی این جراحی را نام می بریم.

  • عفونت و تورم پلک ها
  • کاهش قدرت بینایی به علت خونریزی درون حدقه و پشت کره چشم
  • ناتوانی موقت در بستن کامل چشم
  • جای بخیه
  • تاری دید و دو بینی موقت
  • بی حسی پلک ها
  • زیاده روی در عمل اصلاحی
  • عدم تقارن در دو پلک

برخی از این عوارض بعد از مدتی از بین می روند. برای جلوگیری از برخی دیگر از این عوارض باید جراح با تجربه ای مانند دکتر رسول خوشنواز را انتخاب نمایید تا اطمینان بیشتری از نتیجه عمل داشته باشید.

مهم ترین مراقبت های بعد از جراحی بلفاروپلاستی

بعد از آن که جراحی بلفاروپلاستی را انجام دادید اکنون باید یک سری کارها و توصیه هایی که پزشک به شما می کند را رعایت نمایید تا بتوانید سریع تر بهبودی خود را به دست آورده و از نتیجه جراحی راضی باشید. به همین دلیل به نکات زیر حتما توجه فرمایید.

 

  • داروهای تجویز شده را به صورت مرتب مصرف نمایید.
  • از کرم ها و پماد های مخصوص دور چشم استفاده نمایید.
  • تا چند هفته از فعالیت ها و ورزش های سنگین خودداری نمایید.
  • از فعالیت هایی که باعث خشک شدن چشم ها می شود مانند تماشای تلویزیون، استفاده از گوشی و لپتاپ و … تا چند هفته خودداری نمایید.
  • در برابر نور خورشید و باد از عینک آفتابی تیره استفاده نمایید.

در این مقاله درباره عمل بلفاروپلاستی صحبت کردیم و گفتیم که این جراحی برای چه کسانی مناسب است. همچنین درباره مزایا و معایب آن و نکات مراقبتی که باید بعد از جراحی رعایت شود صحبت کردیم. 

هماهنگی جهت مشاوره