کرج . چهار راه طالقانی . به سمت میدان شهدا . سمت راست . برج رازی . طبقه 8 . واحد 83
02632216402 - 09101939003

کاهش وزن بعد از جراحی اسلیو معده چقدر است؟

کاهش وزن بعد از جراحی اسلیو معده چقدر است؟

برای کاهش وزن و به دست آوردن اندامی ایده آل، راه های مختلفی وجود دارد. یکی از معروف ترین آن ها، جراحی اسلیو معده نام دارد. اگر می خواهید بدانید کاهش وزن بعد از جراحی اسلیو معده چقدر است یعنی تا چه مقدار بعد از این جراحی لاغر تر می شوید حتما تا انتهای این مطالب با ما همراه شوید و به نکاتی که در این زمینه ذکر می کنیم توجه فرمایید.

میزان کاهش وزن مورد انتظار بعد از جراحی اسلیو معده

یکی از سوالات پر تکرار افرادی که می خواهند برای لاغر شدن خود به سراغ جراحی اسلیو معده بروند این است که بعد از آن، تا چه مقدار کاهش وزن را مشاهده می کنند. توجه داشته باشید که بعد از این جراحی روند کاهش وزن به صورت تدریجی اتفاق می افتد به نحوی که بدن شما با تغییرات متابولیک اتفاق افتاده پس از عمل مقابله خواهد کرد. در آغاز شما باید شرایط لازم را برای انجام جراحی اسلیو معده داشته باشید. تشخیص این مسئله با پزشک جراح است. همچنین باید با جدیت زیاد برنامه غذایی و دستورالعمل های ورزشی لازم را دنبال نمایید. با انجام این جراحی حجم معده شما خیلی کمتر از قبل می شود به همین خاطر است که به صورت کاملا طبیعی کمتر احساس گرسنگی کرده و آسان تر می توانید رژیم غذایی تان را دنبال نمایید.

مقدار وزنی که بعد از این جراحی از دست می دهید کاملا بستگی به شرایط فیزیکی و سبک زندگی شما دارد به همین دلیل نمی توان به صورت دقیق و ثابت مشخص کرد که همه افراد بعد از جراحی یک مقدار ثابت کاهش وزن خواهند داشت

آیا همه افراد بعد از اسلیو معده به یک اندازه وزن کم می کنند؟

این نکته خیلی مهم را باید مد نظر داشته باشید که افراد پس از جراحی اسلیو معده به میزان متفاوتی کاهش وزن را مشاهده خواهند کرد. یعنی هیچ دو فردی نیست که این عمل را انجام داده و به یک صورت کاهش وزن داشته باشد. زمانی که شما تصمیم می گیرید جراحی اسلیو معده انجام دهید پزشک جراح با بررسی شرایط فیزیکی شما و سایر موارد، تخمین می زند که شما تا چه مقدار کاهش وزن خواهید داشت.

این را باید بدانید که در کاهش وزن هفتگی و ماهانه شما عوامل مختلفی تاثیر دارند. میزان اضافه وزن، وزن کنونی شما، شاخص توده بدنی یا BMI، جنس، سن، سطح سلامتی، رعایت نکات لازم در زمینه رژیم غذایی و انجام دستور العمل های ورزشی و … همگی در روند کاهش وزن شما تاثیرگذارند.

به طور میانگین بعد از اسلیو معده تا چه مقدار کاهش وزن خواهید داشت؟

همانطور که گفتیم روند کاهش وزن بعد از جراحی اسلیو معده در هر فردی متفاوت است و نمی توان یک روند ثابت را برای همه افراد در نظر گرفت. اما اگر بخواهیم به صورت میانگین و حدودی بگوییم شما بعد از اسلیو معده حدود 25 تا 35 درصد از کل وزن تان را از دست خواهید داد و به عبارت دیگر حدود 50 تا 75 درصد از میزان اضافه وزن خود را از دست خواهید داد بر همین اساس در محدوده سالم در BMI قرار می گیرید. این ارقام به صورت میانگین و حدودی است و ممکن است برخی از افراد کمتر از 70 درصد و برخی دیگر بیشتر از 70 درصد از اضافه وزن خود را از دست بدهند.

 

باید همیشه در نظر داشته باشید که بعد از جراحی معده میزان و سرعت کاهش وزن بستگی به خودتان دارد. در صورتی که از رژیم غذایی صحیح و سالم پیروی کنید و طبق نظر متخصص ورزش های منظم انجام دهید می توانید میزان موفقیت این جراحی را بالا ببرید. به همین دلیل داشتن روحیه و انگیزه بالا برای ادامه دادن دستورالعمل ها حتی اگر خیلی طول بکشد، بسیار مهم است. اگر به توصیه های پزشک عمل نکنید سرعت کاهش وزن تان کم شده و میزان کمتری وزن از دست می دهید بنابراین باید پر قدرت و با اراده به پیش بروید.

خطرات و عوارض جراحی پیکر تراشی

کاهش وزن سریع با اسلیو معده چه مزایایی دارد؟

انجام جراحی اسلیو معده باعث کاهش وزن سریع شما می شود. این اتفاق می تواند مزایای زیادی را برای شما به همراه داشته باشد. در ادامه برخی از مهم ترین آن ها را نام می بریم.

  • اگر اضافه وزن زیادی داشته باشید با کاهش وزن سریع می توانید فعال تر شوید. با این اتفاق خوب، فشار زیادی که بر کمر و پایین تنه شما وارد می شود کاهش می یابد و این به معنی تحرک بیشتر و راحت تر می باشد. در نتیجه با انجام این عمل می توانید راحت تر ورزش کنید و سریع تر کاهش وزن داشته باشید.
  • شما با از دست دادن اضافه وزن خود می توانید برای شروع، پیاده روی را آغاز کنید. با انجام ورزش منظم مانند پیاده روی و داشتن رژیم غذایی مناسب می توانید سریع تر لاغر شوید.
  • مدتی بعد از انجام عمل اسلیو معده که وزن قابل توجهی از دست دادید، شاهد بالا رفتن انگیزه خود خواهید بود. زمانی که خود را در آینه می بینید حس خوبی خواهید داشت و می توانید لباس های سایز مناسب خود را راحت تر پیدا کنید.
  • علاوه بر تمامی جنبه های زیبایی کاهش وزن زیاد بعد از این عمل، باید گفت بسیاری از بیماری هایی که به علت چاقی ایجاد می شوند مانند دیابت نوع 2 در شما از بین می رود. به همین دلیل کاهش وزن هم باعث زیباتر شدن شما می شوند و هم به بهبود سلامتی شما کمک زیادی می کند.

 

به همین دلیل است که می گوییم عمل اسلیو معده برای افرادی که اضافه وزن زیادی دارند و راه های مختلفی مانند رژیم غذایی، ورزش های منظم و … را دنبال کرده اند اما نتیجه دلخواه را نگرفته اند تحت نظر پزشک، روشی عالی است زیرا می تواند با کاهش حدود 70 درصد از حجم معده، باعث کاهش اشتهای شما شده و در مدت زمان مشخصی اضافه وزن شما را از بین ببرد.

در این مقاله درباره عمل اسلیو معده و مقدار وزنی که فرد بعد از این جراحی از دست می دهد صحبت کردیم. متوجه شدیم که میزان کاهش وزن در هر فردی متفاوت است و به شرایط زندگی و فیزیکی فرد بستگی دارد. برای دریافت راهنمایی های لازم می توانید با کارشناسان دکتر رسول خوشنواز تماس بگیرید.

 

هماهنگی جهت مشاوره