کرج . چهار راه طالقانی . به سمت میدان شهدا . سمت راست . برج رازی . طبقه 8 . واحد 83
02632216402 - 09101939003

مراقبت های بعد از جراحی پلک (جراحی بلفاروپلاستی)

مراقبت های بعد از جراحی پلک (جراحی بلفاروپلاستی)

به مرور زمان و به علل مختلف پلک ها حالت افتاده پیدا می کنند و جوانی چهره را تحت تاثیر خود قرار می دهند. برای رفع این مشکل جراحی پلک انجام می شود. اما مراقبت های بعد از جراحی پلک (جراحی بلفاروپلاستی) از اهمیت زیادی برخوردار هستند زیرا باعث می شوند هم نتیجه بهتری کسب شود و هم دوره نقاهت آن سریع تر طی شود. اگر قصد انجام این جراحی را دارید حتما به نکاتی که در ادامه ذکر می کنیم توجه فرمایید.

 

بعد از جراحی پلک به چه نکاتی باید توجه شود؟

یکی از جراحی های زیبایی، جراحی پلک یا بلفاروپلاستی است که البته به اندازه سایر جراحی های زیبایی سخت و دشوار نیست. اما با این حال باید دوران نقاهت خود را به درستی طی کند تا فرد به نتایج مورد انتظارش دست پیدا کند. اگر شما نیز می خواهید به تازگی این جراحی را انجام دهید و یا در اطرافیان خود کسی را می شناسید که قصد انجام این جراحی زیبایی را دارد، نکاتی که در ادامه ذکر می کنیم برای شما مفید خواهد بود.

 

دوره استراحت جراحی زیبایی پلک می تواند برای برخی از افراد قابل تحمل نباشد زیرا این جراحی زیبایی تاثیر زیادی بر زیبایی و حالت چشم ها دارد به همین دلیل فرد دوست دارد سریع تر نتیجه جراحی را مشاهده نماید. نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که باید فردی را به عنوان همراه در روز عمل در کنار خود داشته باشید تا به شما کمک کند زیرا تا حدود یک روز چشم های شما پانسمان می شود.

در روز های ابتدایی بعد از جراحی ممکن است کلافه و خسته شوید اما اصلا نگران نباشید زیرا به مرور زمان این احساس منفی را از دست خواهید داد و دوباره به حالت قبل خود باز می گردید.

ممکن است بعد از باز کردن پانسمان ها و گذراندن دوران نقاهت، احساس کنید چشم و ابروها با هم تناسب ندارند و یا آن که پلک ها در هر دو چشم حالت مشابهی ندارند. نگران نباشید زیرا این مسئله به خاطر این است که سرعت ترمیم زخم ها در هر دو پلک با یکدیگر متفاوت است. برای دست یابی به نتایج بهتر باید بیشتر صبر کنید. اما به صورت کلی اگر جراح با تجربه و متخصصی را برای این کار انتخاب نکنید ممکن است دچار عدم تقارن چشم ها شوید. به همین دلیل برای جلوگیری از این قضیه حتما تحقیقات لازم را انجام داده و جراح مناسبی را انتخاب نمایید.

بعد از جراحی وجود التهاب و قرمزی در اطراف زخم ها، طبیعی است پس در صورت مشاهده آن ها، نگران نشوید.

برخی از افراد دچار ریزش اشک می شوند. برخی دیگر دچار خشکی چشم می شوند که در این صورت با مراجعه به پزشک، داروهای مناسب تجویز خواهد شد.

 

مهم ترین مراقبت های بعد از جراحی بلفاروپلاستی کدام اند؟

بعد از هر جراحی باید یک سری مراقبت ها انجام شود تا بهبودی فرد سریع تر به دست بیاید و نتایج جراحی نیز به انتظارات فرد نزدیک شود. مهم ترین مراقبت های بعد از جراحی بلفاروپلاستی عبارتند از:

  • سعی کنید در ابتدا، انتظارات رویایی را کنار بگذارید و منطقی و واقع گرایانه به قضیه نگاه کنید تا از نتایجی که به دست می آورید رضایت داشته باشید.
  • حمام کردن بعد از جراحی پلک باید زیر نظر پزشک و با اجازه او انجام شود. بهتر است 7 روز ابتدایی بعد از جراحی، فقط از گردن به پایین را بشویید.
  • ممکن است تا 3 هفته بعد از جراحی، پلک ها به خوبی باز نشوند. در این شرایط اصلا نگران نباشید.
  • با توجه به این کار بافت های زیرین پوست پلک دستکاری شده است، برای کسب بهبودی باید زمان لازم سپری شود. پس لطفا صبور باشید.
  • بعد از گذشت 7 روز از جراحی، بخیه ها کشیده می شوند. تا فرا رسیدن موعد آن، صبر کنید و طبق توصیه های پزشک خود عمل نمایید.
  • بعد از گذشت مدت زمان مورد نظر، پزشک پمادهایی را برای شما تجویز می کند تا روند بهبودی را سرعت بخشیده و آثار زخم ها را از بین ببرد. سعی کنید آن ها را به موقع مصرف نمایید. البته فراموش نکنید کسب نتایج دلخواه زمانبر است پس صبور باشید.
  • توجه داشته باشید که جراحی پلک، جزء جراحی های سبک به حساب می آید به همین دلیل 7 روز بعد از جراحی می توانید فعالیت های روزمره خود را آغاز کنید اما همچنان باید مراقبت هایی که پزشک توصیه می کند را تا حدود 4 بعد نیز ادامه دهید.
  • تا حدود 1 ماه بعد از جراحی گریه نکنید و از هر کاری که باعث ایجاد فشار به چشم ها و پلک ها می شود خودداری نمایید تا سریع تر بهبودی خود را به دست آورید.
  • داروهای توصیه شده را به صورت منظم مصرف کنید و طبق نظر پزشک مصرف برخی از داروها مانند داروهای رقیق کننده خون را برای مدتی کنار بگذارید.

 

استراحت بعد از جراحی پلک به چه صورت است؟

همانطور که می دانید چشم ها اعضای مهمی در بدن ما به حساب می آیند که باید همواره در سلامت آن ها کوشا باشید. اکنون که جراحی پلک انجام داده اید باید بیشتر مراقب باشید. برای فردی با شرایط شما، نحوه استراحت کردن بسیار مهم است. برای خوابیدن باید به پشت خود دراز بکشید. زیر سرتان تعدادی بالش قرار دهید تا سرتان بالاتر از بدن تان قرار بگیرد. زاویه 45 درجه برای سر در این شرایط مطلوب است و باعث می شود التهابات سریع تر بهبود پیدا کنند.

دوره نقاهت جراحی بلفاروپلاستی چقدر است؟

به طور معمول چند هفته ای طول می کشد بعد از جراحی پلک بهبودی خود را دوباره به دست آورید. بعد از جراحی، خیلی مهم است به اندازه کافی استراحت نمایید. قرمزی و التهاب در این ناحیه، تا چند روز بعد از جراحی پلک از بین خواهد رفت. دوره نقاهت جراحی پلک در هر فردی با توجه به شرایط فیزیکی و … می تواند متفاوت باشد اما نکته خیلی مهم در این مسئله این است انتظارات خود را واقع بینانه کنید تا از نتایج به دست آمده رضایت داشته باشید.

رعایت نکات مربوط به مراقبت های بعد از جراحی پلک (بلفاروپلاستی) بسیار مهم است اما در درجه اول باید در انتخاب جراح با تجربه و متخصص حساس باشید تا هم نتیجه مورد نظرتان را به دست آورید و هم از عوارض جراحی جلوگیری نمایید. به عنوان مثال دکتر خوشنواز با تخصص و مهارتی که دارد در به دست آوردن نتایج دلخواه به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید چهره ای جوان و زیباتر داشته باشید.

هماهنگی جهت مشاوره